Remington Christie's

Razgovor s Ivanom Kovačićem, izvršnim direktorom, za Jutarnji.hr

U vrijeme pandemije Covida-19, izvršni direktor Ivan Kovačić primijetio je povećan interes kupaca za luksuznim nekretninama iz Češke, Mađarske i Slovačke, jer im je Hrvatska dostupna automobilom pa bi mnogi od njih svoje nekretnine u etabliranim europskim destinacijama zamijenili Hrvatskom.

Nova realnost koju je stvorila pandemija otvara hrvatskom tržištu priliku da privuče drugačiju, istaknutiju klijentelu, te da se konačno odmakne od kupaca koji su Hrvatsku naučili gledati kroz paradigmu prošlosti i 'zimmer frei' turizma. Etablirane destinacije u ovoj su situaciji izgubile na atraktivnosti iz više razloga, od kojih svakako ključnu ulogu imaju velika gustoća naseljenosti i značajnija udaljenost koja uvjetuje avionski dolazak, ali to neće trajati vječno.

Zašto su kod nas tako rijetke istinski luksuzne nekretnine, iako se isprva može činiti da su mnoge takve sagrađene posljednjih godina?

Tri su elementa bitna za uspješnu prodaju svake nekretnine, a posebice ako investitor želi graditi u luksuznom segmentu. Lokacija, koncept i dizajn, odnosno arhitektura. U Hrvatskoj postoji značajan prostor za optimizaciju tih elemenata, s velikim naglaskom na koncept i unutarnji dizajn. Arhitekt je, naravno, jedna od iznimno bitnih karika u procesu stvaranja preduvjeta za uspješnu i profitabilnu prodaju nekretnine, ali ona mora biti i na ispravnom konceptu, odnosno arhitektonskom programu. U naravi nije posao arhitekta da to definira, nego konzultanata. Na hrvatskom tržištu postoji veći broj primjera gdje su se uložila značajna financijska sredstva u objekte, ali se nije dovoljno promislio sam arhitektonski program te je na kraju takve nekretnine jako teško prodati zbog suboptimalnih koncepata.

Trebamo bolje razumjeti što u internacionalnom smislu stvarno znači luksuzni proizvod, koje su minimalne površine prostorija i koji su to sadržaji koje objekt nužno mora posjedovati. Upravo zbog toga naša posrednička kuća pruža savjetodavnu "know how" uslugu vlasnicima nekretnina i developerima.

Vjeruje se da imućni kupci preferiraju nekretninu bez završnih obloga i uređenja interijera kako bi sve mogli urediti po svom ukusu. Da li je to zaista tako ili se luksuzne nekretnine najbolje i najbrže prodaju kada su uređene do najsitnijeg detalja?

Dizajnu interijera na lokalnom se tržištu pridaje jako malo važnosti te vlasnici i developeri u pravilu ne žele investirati u ozbiljno uređenje interijera ili ako investiraju, izdvajaju premala sredstva. Dizajn i opremanje interijera je posljednja stvar na kojoj treba štedjeti jer je upravo taj dio investicije najvidljiviji kupcu i nešto s čim će kroz korištenje nekretnine biti najviše u kontaktu.

Pročitajte cijeli intervju na sljedećoj poveznici: Jutarnji.hr

November 12, 2020
×

Hvala Vam!

Zaprimili smo Vaš e-mail

Više informacija.